Små saker gör en glad

God morgon på er!
 
Lämnade Alex på dagis för en stund sen. Han brukar vanligtvis inte vilja säga hejdå eller ens titta på mig när jag lämnar honom och ska gå, men ibland så händer det att han är lite gladare. I dag va en sådan morgon, då han va sådär mysigt glad. Han brukar ''tina upp'' i en av sofforna på dagis och vanligtvis brukar det vara fröknar och barn där men nu var dom flesta i rummet bredvid så jag satte honom i soffan och så sa han ''du kan gå nu''
''jaha, ska jag gå nu?'' sa jag, lite chokad över att han ens pratade med mig, haha. ''ja, men du kan ge mig en bok först'' (han sa detta på bebis språk, typ ''bo fös'') 
Så jag gav honom en bok, och han berättade va det var för en bok och åter igen ''du kan gå nu''
Frågade honom om en puss, det fick jag sen vinkade han och sa ''ses sen mamma''
Gick ifrån dagis med ett leende. Små saker ens barn gör kan verkligen göra en glad!
 
(några veckor gammal bild)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback