Röka

I 5 år har jag rökt nu, utan att egentligen tänka på vad det kostar. Innan jag fick barn betalade mina föräldrar kläder till mig när jag BEHÖVDE något. Så de pengar jag fick i handen gick kanske 70% av dem till cigg. Men då spelade det ingen roll för mig. När jag fått barn så rökte jag inte jätte mycket varken under tiden jag va gravid eller några månader efter. Men sen spelade det ändå ingen roll, eftersom jag knappt gick utanför hemmet och var väldigt ensam så va jag mest bara hemma och fick ju föräldrapening vilket gjorde att jag hade pengar över varje månad.
 
Men nu, när jag flyttat,(+ är över 18)  betalar min egen mat, mina egena kläder , alex kläder + mobil räkning + försäkringar etc så nu märker jag hur dyrt det faktiskt är. Så jag har bestämt mig. Dags att sluta röka!
Detta kommer bli sjukt svårt så fort jag är i skolan för alla mina vänner röker, nästan alla iaf.
Men jag måste sluta, jag har ju inte råd. Sen är det ju faktiskt dåligt för hälsan också...
Så vad jag börjat med är att ha saker att göra hela tiden, igår gick jag ut med hundarna i 2 timmar, slapp tänka på cigg i hela 2 timmar, as bra :)
 
Bjuder på denna ap gamla bild...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback