Avslöja lögnare

Sitter och försöker göra klart alla 20 uppgifter vi har i psykologin. Är riktigt sur på mig själv över att jag inte gjorde en uppgift i veckan utan dragit ut på de. Tror att nästan alla i klassen har många uppgifter kvar.
 
Skickade nyss in min uppgift om hur man avslöjar en lögnare. Och under tiden fanns de bara en person jag satt och tänkte på. Läste på flera olika sidor och på nästan alla stod det att en lögnare behöver inte alls vara den som flackar med blicken, rullar tummarna etc. Utan det är personen som sitter stilla och ser dig rakt i ögonen som kan vara lögnaren. Det tar så mycket kraft från hjärnan att ljuga så det går knappt att flacka med blicken eller rulla tummarna.
Hittade denna listan på en sida också:

Det som utmärker en bra lögnare är bland annat:

* Han tänker originellt och kreativt, men inte för originellt så att det blir orimligt.
* Han tänker snabbt och ger många detaljer.
* Han är vältalig.
* Han har bra minne.
* Han upplever ingen känsla av skam av att ljuga; det är litet grand av en psykopat.
* Han kan uppleva det som kallas "duping delight", dvs en tillfredställelse av att lyckas lura någon; lögnen uttalas ofta med ett litet leende.

Alla dessa punkter har jag varit med om från en person. När jag tänker tillbaka så kan jag se ögonen, det snea leendet och hur personen berättar sin historia i detalj.

Det är sjukt läskigt att tänka tillbaka på hur lättlurad man var då.

 
 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Känner också igen det där väldigt tydligt!

2013-12-19 | 22:22:04
Chrisunits säger:

What are the best Alternative Investment Managers in the United States like Alpha Z Advisors http://www.alphazadvisors.com - best Alternative Investment

2019-03-26 | 09:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback