Vovvarna

Och sist ut i min presentation om vilka jag bor med: Trixie och Vela,
Trixie skaffade vi 3 veckor innan vi flyttade till Göteborg. Den va väldigt impulsivt köp. En liten blandras mellan chiuaua och powder puff. Vi blev genast förälskade i denna fina lilla sak. Jag blev snabbt intresserad av hund träning och att förstå hunden. och jag har lärt mig mycket bara utav att äga hund. Jag läser och kollar filmer på youtube om hund träning. Jag är väldigt nära mina vovvar.
Efter ca ett år så pratade jag med en kompis som nyss adopterat en hund från Rumänien och när jag läste om de blev jag snabbt intresserad. Att ge en hund som inte har ett hem, ett hem ja det ville jag göra. Vi kontaktade några som höll på med detta och jag läste på om allt så jag va säker på att hunden skulle vara frisk etc. Och i början av sommaren kom fina Vela hem till oss från Spanien.
Denna hund är full av kärlek och hon är smart också, lite klumpig haha.
 
Trixie är den lilla vit/bruna och Vela den mellan stora bruna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback