Ögonbryns fix!

Tänka ge er ett tips om ögonbryn, vilket är en viktig sak för mig i ansiktet. Har man snygga ögonbryn blir ögonen finare. Ögonbrynen är som en ram för skuggan.
 
Såhär ska man tänka : Man börjar noppra från utsidan, dra i huden så det blir stramt så gör det kindre ont och dra stråna medhårs. Man kan mäta med en pensel eller penna, från näsvingen.
 Rött streck: Början:  Mitt ögonbryn har bara några strån där så jag får fylla i resten för att det ska bli exakt enligt måtten.
Grönt: Högsta punkten, man mäter från näsvingen och över puppilen.
Blå: också från näsvingen mäter man slutet, mitt är några strån ''för långa'' på den här bilden men är ganska exakt på riktigt.
 
Sen om man vill ha tjocka eller tunna är väll ens eget val. Jag tycker min storlek på ögonbrynen är helt okej, inte för små eller för stora.
 
Vad har ni för ögonbryn? :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback