Bra mamma?

 
 
Hejsan!
Kom nyss hem efter skola och hämtat Lilleman på dagis.
 
Har börjat med psykologi i skolan och våran första uppgift handlar om Anknytningsteori, om trygghet och otrygg, bra kontakt mellan tex barn och mamma. Känner att jag antagligen kommer kunna lägga väldigt bra egna synpunkter på detta. Antagligen den ända uppgiften som jag kommer kunna lägga bra egna synpunkter på också, haha.
Men det är intressant att tänka på hur man är som mamma, och egentligen varför jag är så?
Mycket har nog att göra med hur mina föräldrar var mot mig. Och jag har nog alltid varit en väldigt kärleksfull person. Jag älskade mina dockor som dom var mina egna barn. Jag har nog egentligen aldrig känt min hatad på riktigt. Eller jo, men nu i efterhand kan jag förstå varför mina föräldrar inte tyckte jag skulle göra vissa saker.. typ springa ute mitt i natten och sånt. Och det förstår jag nu, när jag har barn nu när jag mognat.
 
Vet inte hur mycket jag hade hatat mig själv om jag INTE sa till min son att han inte får göra vissa saker och det skulle hända honom något. USCH...
 

Kommentarer
Susanne säger:

Du är en fantastisk mamma, mycket kärleksfull och med ett otroligt tålamod.

Svar: tack suss!
Frida None

2013-08-27 | 21:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback